Vakıf Senedi

ANKARA ÜNİVERSİTESİ GELİŞTİRME VAKFI SENEDİ

GENEL HÜKÜMLER
Vakfın Adı
Madde 1: Vakfın adı “Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı”dır. Bu senette kullanılan “Vakıf” terimi, “Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı”nı; “Üniversite” ise Ankara Üniversitesi ile fakültelerini, enstitülerini, yüksekokullarını, meslek yüksekokullarını, uygulama ve araştırma merkezlerini ve diğer bağlı birimleri ifade eder.
Vakıf Merkezi
Madde 2: Vakfın merkezi Ankara’dadır. Vakıf gerekli gördüğü takdirde, yurt içinde ve yurt dışında ilgili mercilerden izin almak suretiyle şubeler, temsilcilikler, bürolar ve benzeri birimler açabilir. Vakfın adresi:
Mareşal Fevzi Çakmak Caddesi, Çakmak Apartmanı, 31/1 Beşevler, Ankara.
Vakfın Gayesi
Madde 3: Ankara Üniversitesi’nde bilimsel inceleme, çalışma ve araştırma yapılmasına; bilgi ve teknoloji üretilmesine ve bunların yayılmasına; bu suretle Üniversitenin ulusal alanlarda gelişme ve kalkınmaya destek olmasına; ilgili makamlardan izin alınmak kaydıyla yurt içi ve yurt dışı kurumlarla işbirliği yaparak bilim dünyasının seçkin bir üyesi haline gelmesine katkı sağlamak ve Ankara Üniversitesi’nin öğretim elemanları ile öğrencilerinin eğitim, sağlık, mali ve sosyal sorunlarının çözümüne yardımcı olmak amacıyla “Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı” kurulmuştur.
Vakfın Gayelerini Gerçekleştirebilmek İçin:
a) Yurt içi ve dışında eğitim kurumları, üniversiteler, vakıflar, kütüphaneler, araştırma merkezleri ve uluslararası kuruluşlarla ilişki kurar, işbirliği yapar.
b) Ulusal ve uluslararası konferanslar, sempozyumlar, paneller ve benzeri toplantılar düzenler.
c) Ankara Üniversitesi öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin bilimsel inceleme, çalışma ve araştırmalarını destekler, teşvik eder; gerekli kitap, doküman, yayın, araç ve gereç sağlar.
d) Ankara Üniversitesi öğretim elemanları ve öğrencilerine burs temin eder veya verir.
e) Üniversitenin yayın faaliyetlerine katkıda bulunur; kitap, makale, dergi, ders notu, monografi ve araştırma sonuçlarını basar, yayar, çoğaltır, dağıtır.
f) Eğitim-öğretim için gerekli araç, gereç, makine, teçhizat, bilgi işlem sistemleri vs. ithal, imal, ihraç eder; pazarlar; her türlü patent, royalti, know-how, telif hakkı satın alır, satar veya kullanım hakkını alır/verir.
g) Eğitim tesisleri kurar, işletir; mevcutlarla işbirliği yapar.
h) Üniversite ile işbirliği içinde sağlık tesisleri (hastane, sağlık merkezi, laboratuvar, diş tedavi merkezi vb.) kurar, işletir.
i) Yetkili makamlardan izin almak kaydıyla gerçek/tüzel kişilerle işbirliği yapar; şirket kurar, iştirak eder, pay alır/satar.
j) Gerekli izinlerle menkul ve gayrimenkul alım-satımı, ipotek, rehin, irtifak işlemleri yapar.
k) Yerli ve yabancı kişilerden bağış/yardım kabul eder.
l) Öncelikle Ankara Üniversitesi’ne olmak kaydıyla taşınır ve taşınmaz malları aynı amacı güden kuruluşlara bağışlayabilir.
m) Öğretim elemanları ve öğrencilerin spor, sosyal ve kültürel faaliyetlerini destekler.
Vakıf Malvarlığı
Madde 4: Senede ekli listede gösterilen Ankara Üniversitesi öğretim elemanları, çalışanları, mezunları, emeklileri ve Vakfın kurucuları tarafından 125.000.000 TL Vakfa tahsis edilmiştir.
Vakfın Organları
Madde 5: Vakfın organları şunlardır:
a) Genel Kurul
b) Yönetim Kurulu
c) Denetleme Kurulu

Genel Kurul
Madde 6: Genel Kurul üyeleri:
Ankara Üniversitesi Rektörü
Rektör Yardımcıları
Üniversite Yönetim Kurulu
Bir önceki dönem Rektörü
Genel Sekreter
Kurucu üyeler: Prof. Dr. Necdet SERİN, Aypar ALTINEL, Prof. Dr. Semih BASKAN, Prof. Dr. Ferruh DİNÇER, Prof. Dr. Metin KIRATLI, Prof. Dr. Günal AKBAY, Prof. Dr. Fevzi RENDA
Ömür boyu üyeler: Prof. Dr. Emin TEKELİ, Prof. Dr. Cemal AYDIN, Prof. Dr. Celal GÖLE, Prof. Dr. Cemal TALUĞ, Prof. Dr. Sezai YAMAN, Prof. Dr. Sait YAZICIOĞLU, Doç. Dr. Metin FEYZİOĞLU, Yekta Güngör ÖZDEN, İhsan Akif DELİLBAŞI
Yönetim ve Denetleme Kurulu üyeleri toplantılara katılır; ancak Genel Kurul üyesi değillerse oy kullanamazlar.
Madde 7 – Genel Kurulun Görevleri:
Vakıf amacına uygun kararlar almak
Kararların uygulanmasını denetlemek
Vakıf senedini değiştirmek
Yönetim/Demetleme Kurulu üyelerini seçmek ve azletmek
Raporları inceleyip onaylamak
Vakfın feshine karar vermek
Şube/temsilcilik açılmasına karar vermek
Madde 8 – Toplantı Zamanı:
Olağan Genel Kurul her yılın ilk üç ayında yapılır.
Olağanüstü toplantılar gerektiğinde yapılır.
Madde 9 – Çağrı:
Yönetim Kurulu Başkanı tarafından yapılır.
En az 10 gün önceden yazılı bildirim yapılır.
Madde 10 – Toplantı ve Karar Yeter Sayısı:
İlk toplantı: üye tam sayısının yarısından bir fazlası.
İkinci toplantı: sayı aranmaz.
Kararlar oy çokluğuyla alınır.

Yönetim Kurulu
Madde 11: Genel Kurul tarafından 2 yıllığına seçilen 5 üyeden oluşur. En çok 2 dışarıdan üye alınabilir. İçlerinden başkan, yazman, sayman seçilir. Her ay en az bir kez toplanır.
Görevleri arasında: Vakfı temsil etmek, bütçe hazırlamak, defterleri tutmak, bağışları kabul etmek, personel atama/cezalandırma işlemleri yapmak, hukuki ve mali işlemleri yürütmek yer alır.

Denetleme Kurulu
Madde 12: Genel Kurul tarafından 2 yıl için seçilen 3 kişiden oluşur. En az ikisi A.Ü. öğretim üyesi olmak zorundadır. Vakfın faaliyetleri ve hesaplarını denetler.

DİĞER HÜKÜMLER
Mali Hükümler
Madde 13: Vakıf gelirleri; hizmet gelirleri, kira gelirleri, iştirak/işletme gelirleri, yayın gelirleri, bağışlar, sertifika/belge gelirleri ve diğer gelirlerden oluşur.
Gelirin en az üçte ikisi kamu hizmetlerine tahsis edilir.
Sarfiyat
Madde 14: Vakıf bütçesinden harcama, Başkan veya yetkilendirdiği üye/muhasibin müşterek imzasıyla yapılır.
Sona Erme
Madde 15: Vakıf sona ererse malvarlığı Ankara Üniversitesi’ne veya aynı amaçlı bir başka vakfa tahsis edilir.